Malá Fatra 2008

Zájezd na Slovensko - Malá Fatra

13. - 15. června 2008

Ve 4:00 hodiny ráno jsme odjeli autobusem směr Slovensko a v 10:00 hodin jsme se ubytovali v cíli naší trasy - ve Štefanovej v chatě Vo Vyhnanej.

Po ubytování jsme odjeli k chatě Vrátna a lanovkou na Snilovské sedlo (1520m). Tady už si každý zvolil podle svých možností a sil. Jedna skupina šla na Chleb (1647m) a Poludňový grúň (1460m) a do Štefanové. Druhá skupina vystoupala na nejvyšší horu Malé Fatry - Velký Kriváň (1709m), zpět do Snilovského sedla a lanovkou dolů. Odpoledne začalo pršet. Jak se zdálo nikomu to moc nevadilo, stejně jako zbytky sněhu a větší vítr na hřebenech.

2. den: Po snídani za krásného počasí jsme se vydali přes Podždiar na Horné Diery. Dočetli jsme se že na Podždiaru je největší výskyt medvědů - naštěstí se nám vyhnuli. Horné Diery jsou jedním z nejkrásnějších míst Malé Fatry - žebříky, lana a řetězy, pod námi divoká voda, skály - nádhera. Nahoře jsme se opět rozdělili. Jedna parta stoupala na Malý Rozsutec (1343m), druhá na Velký Rozsutec (1610m) a třetí Rozsutce obešla na Medziholie (1185m). Na Rozsutce opět za pomoci řetězů. Večer, stejně tak jako první se hrálo a zpívalo a ochutnávala se místní nabídka nápojů.

3.den: Rozděleni na tři skupiny. Jedna část prošla obec Terchovou, návštěva kostela s pohyblivým betlémem, ovčí sýr, ochutnávka medového a borůvkového piva. Nakonec asi hodinka jízdy místním vláčkem, za neustálého troubení na lesní roh, s řidičem, který určitě snídal borovičku a na každé zastávce ji doplnil ( aby neklesla hladina v krvi ). Jeho bezzubý úsměv budeme vidět všichni hodně dlouho. Druhá část se vydala na Dolné Diery a třetí opět lanovkou na Snilovské sedlo a po hřebenech přes Baraniajky zpět k chatě.

Všech 50 výletníků se vrátilo ve 20:00 hodin, v pořádku a plně spokojeno do Sloupnice.

Výlet připravil a zajistil J. Matějka.